Minőségpolitika

Dunaújváros Megyei Jogú Város Önkormányzata a Közgyűlés és a Polgármesteri Hivatal összehangolt együttműködésével biztosítja Dunaújváros hagyományainak és értékeinek megőrzését. A Polgármesteri Hivatal törvényes eredményes és hatékony tevékenységével kívánja elérni  a városlakók igényeinek kielégítését.

Dunaújváros a gazdasági szférában, a kulturális életben, a sport, az oktatás és az egészségügyi ellátás területén térségi központ, és ezt a szerepét a jövőben erősíteni kívánja.

Ehhez valamennyi érdekelt összehangolt munkájára van szükség.

Ezen stratégiai célok eléréséhez Dunaújváros Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatala emeli tevékenységének, szolgáltatásainak színvonalát az ISO 9001: 2008 minőségirányítási szabvány alkalmazásával az alábbi főbb célkitűzésekkel:

  •  A vezetőség a minőségirányítási rendszer iránti elkötelezettségével példát mutat a Polgármesteri Hivatal munkavállalóinak, ezzel is elősegítve a hivatal szolgáltató jellegű, szakszerű, a jogszabályi követelményeknek megfelelő munkáját a hatósági és közigazgatási ügyintézésben a lakosság megelégedettségének javítása érdekében.
  • Biztosítani kell, hogy a közgyűlés és a bizottságok működés- előkészítésének rendszere megfeleljen a törvényesség követelményeinek, teremtse meg az eredményes és a hatékony döntések előfeltételeit.
  • A Polgármesteri Hivatal közigazgatási feladatai ellátása során meg kell felelni a központi és helyi jogszabályok előírásainak e mellett szolgáltatási szemléletű gondolkodásmóddal kell eljárni.
  • A Polgármesteri Hivatal teljes mértékben elkötelezett a helyi közszolgáltatások körébe tartozó intézmények, társaságok szolgáltatási színvonalának emelésében és a szolgáltatásokat igénybevevő polgárok igényeinek korszerű és szakszerű kiszolgálásában.
  • A Polgármesteri Hivatal elkötelezett a jól képzett, feladatát hatékonyan ellátó, az önkormányzathoz lojális, megbecsült személyi állomány biztosításában.
  • A városba letelepedni szándékozó és működő vállalkozások tevékenységét a hivatal szakszerűen támogatja.
  • A közszolgáltatások minőségének folyamatos fejlesztésével el kell érni a dunaújvárosi lakosok kifejezett és elvárt igényeinek kielégítését.
  • Biztosítani kell a lakosság teljes körű informálását a dunaújvárosi önkormányzat tevékenységéről, szolgáltatásáról. A döntés előkészítés folyamatába be kell vonni a lakosságot képviselő civil szervezeteket.

Fentiek megvalósításával kívánjuk elérni, hogy Dunaújváros Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatalának szolgáltatásait a városlakók teljes bizalommal vegyék igénybe.

A felső vezetőség gondoskodik a minőségpolitikai nyilatkozat közzétételéről és arról, hogy az abban foglaltakat a Polgármesteri Hivatal valamennyi dolgozója megismerje, megértse, és végrehajtását állandó, fontos feladatának tekintse.

Dunaújváros, 2012. május 25.

Cserna Gábor
polgármester

  • Frissítve: 2013. január 29.